Ако трябва да се прави по-обширна биография на мистър Empire, може би трябва да се започне именно от 14тата му година, когато излиза и първата му плоча с англоговорящата му група Die Kinder (The Children) , които подгряват за групи като Die Toten Hosen.
Следват Atari Teenage Riot, който ще получат отделен пост по много причини. Засега само основното за тях- формирани през 1992. Насочеността на музиката е digital hardcore, но с пънк звучене и силно политизирани лирики с антифашистки и леви анархистки виждания.
Като DJ устройва "битки" с колегите си Q-Bert и Mixmaster Mike и излезлите изпод ръцете му ремикси са безчетни.
Следват поредица самостоятелни проекти след това. Първият му самостоятелен албум след Attari е Intelligence and Sacrifice (2002) и му спечелва и индивидуално признание. И то не от кой да е, а самият Трент Резнър, признал на Алек зад сцената, че го вдъхновява (има свидетели). Албумът от 2002 е издаден вече от самостоятелния лейбъл на Емпайър и така автономията му става пълна. Отзивите са повече от добри за качествата на тавата, феновете на живите изпълнения са екзалтирани, а англичаните наричат Алек рок божество и за капак той получава и награда от списание Kerrang!
Какво , бихте се запитали, прави човек в такъв момент на абсолютна победа? Не знам, но зная какво е сторил Alec Empire - върнал се е в Берлин. Целта е пълно пренасочване на музикалните му търсения.
За период от време той изпълнил само няколко електро-изяви на живо в минималистичен състав "човек и машина", нищо друго. Новото му студийно произведение пак със съдействието на Ник Ендо, като предното, е наречено Futurist.
Гостуващите музиканти за живите изпълнения се менят, а самите лайвове се състоят в предимно малки и неизвестни клубове.
Скоро след това идва идеята и реализацията на поредния проект The Golden Foretaste of Heaven’ , отново с поглед отправен в различна насока.
Този път е фиксиран Изтокът. Алек и Ник Ендо купуват руски синтезатор и изтръгват максимума от него. Звукът за пореден път е иновативен и помага за развитието на съвременната музика, и макар за някои посоката, в която тя е поела да е съмнителна, приносът си е принос. Албумът заслужава най-малкото едно прослушване и добро обмисляне. Лириките варират от еротични до саркастични и злобни и от парче до парче има както сериозни разлики, така и прилики. Открития, които Алек е направил в процеса на създаване на някои парчета, обясняват специфичносто звучене. По думите му след като харесал някой синтетични рифове от Rage Against и Hendrix прозрял, че има начин да бъдат трансформирани в нещо в стила на Kraftwerk. И така се родили парчета от типа на ICE (As if she Could Steal a Piece of my Glamour). Експериментът тук не спира до инструментала- във вокално отношение изпълнителят е обърнал поглед назад към 70те и изпълнители като Lee Hazlewood и David Bowie, отдалечавайки се от дигиталните ефекти.
Към забележителната биография на Alec Empire ще добавим и тези леки последни щрихи. Работил е с Björk, Einstürzende Neubauten, Jon Spencer, Rammstein and Slayer и сценично е подкрепял Nine Inch Nails, Rage Against The Machine, Beck and Moby.
Ако искате дискография, повярвайте ми, дълга е, но погледнете просто last.fm профила му.
Или пък тук.
И един последен малко известен факт- продукт на Емпайър е и диск с миксове със семпли от Елвис Пресли, който обаче не е официално пуснат от лейбъла на Алек заради проблеми с разрешението от фондацията на Пресли. Изработени са само няколко копия на албума за приятели колеги на Алек, но по-късно той открива, че други копия на албумите са били правени от обвития в мистерия лейбъл El Turco Loco (”The Mad Turk”), собственост на Khan.
1 коментар:
Евала.Изчерпателно-съдържателно.
Публикуване на коментар