вторник, 22 септември 2009 г.

< Code > - Resplendent Grotesque



Да,чада. На много от вас не им е известна бандата,а тези които се интересуват от блек метъл или пък новаторството и оригиналността би трябвало да се засрамят,ако последните месец-два не са си промили мозъка необратимо с тяхната музика. Е,аз в случая не се срамувам,защото от както излезе албума,непрестанно въртя неговите 34 минутни прелести. Кратък,но безкрайно съдържателен.
Групата представлява странна смеска,в която тече английска и норвежка кръв,даваща началото на нещо което лично аз намирам за феномен. Да ги категоризирам само като блек метъл би било престъпление,заради което множеството интернет музикални критици биха ме обесили на червата ми, провесени от кубето на някоя църква.
Агресия, сила, жестоки като бръснач вокали, с лирики минали през цедката на мизантропията, спокойствие на гаснещия като свещ живот, неприкрито отчаяние и течна,лепкава като катран атмосферичност,от която няма отлепяне,бавно темпо след бързо такова, забелижителни чисти напявания. Сега представете си всичко това съшито на едно и погледнете обложката. Името на албума не ви ли се струва адекватно? Не. Защото всички тези компоненти са прилежно вкарани в безупречен синтез,в резултат на който имаме един от най-влиятелните албуми на годината. Не,това не е за масата. Не,няма да се хареса на всеки. Тяхните песни са за ценители,хора който биха могли да вдишат без предрасъдаци и да поемат от това ново ухание в стила,донесен от вятъра на промяната. Това е първият ми път,в който се сблъсквам с авангарден пост блек метъл и прогресив елементи (да,точно това е стила) и съм повече от приятно изненадан.
Хайде,стига сте чели,бягайте да го чуете.

Няма коментари: