сряда, 9 април 2008 г.

Musical deviance

След чудесното откриване на Д-р Алу, продължавам аз с няколко екзистенциални въпроса за музиката.
Първо, нещата погледнати от еволюционна гледна точка: музиката се раздроби и разчлени на всякакви стилове, течения, направления и дори не смея да твърдя, че това я направи по-добра по някакъв начин, но породи въпроса какво още ново може да се въведе като бийт, като акцентен елемент или цялостно внушение, което вече да не се е изтъркало?
Някои като Kultur Shock, VAST, Balkan Beat Box и Gogol Bordelo се ориентираха към традиционни за Балканите основно фолк елементи. ( А защо НИЕ не се сетихме за това?) Действително, в Kultur Shock има българин, който да ги подсети, както и в Ladytron си имат Мира да им пее вокали на български, но за другите групи нямам обяснение. Просто те са открили нещо оригинално и въздействащо в ритмите на региона, които ние сме пренебрегнали, и признайте си, дори мразели.
Но това на страна. Малко изпълнители използват все пак този похват в работата си. Какво ново още има да ни предложи музиката? Новаторството и артистичността на някои като Zorn и Mike Patton стигнаха до там да ни предложат само звуци от животни и странни почуквания по неизвестни предмети. Да, някои от тези парчета създават особени усещания иатмосфера, но...не ми звучи като музика, или може би не съм достатъчно духовно израснала да разбера изкуството на Patton.
Накратко обаче, ако трябва да го сумирам в няколко реда, това е най-интересният за мен въпрос: следва ера на електронната и синтетична музика или завръщане към корените? Или може би ни очаква нещо съвсем различно?
Искам да чуя и вашето мнение.

Blaze~

7 коментара:

Д-р АЛУ каза...

Имаш право.В музикално отношение май няма напоследък нищо ново или оригинално,което да изненада аудиторията,като звучене.
На мен лично ми харесва когато в модерни песни се вкарват фолклорни елементи (а особенно ако е българси фолклор-страхотно),но не мисля че този подход е често срещан,даже напротив.
Новите изпълнители се ориентират главно към вкарването на електронна музика и digital generated ефекти и някак си традиционното остава на страна.
Точно за това и толкова се кефя на музиканти,които не ги е страх да разчупят стериотипа и да бъдат различни.

Blaze~ каза...

и аз си зная от няколко години като почна да ми пука за музика, че в електронното е бъдещето (или по-точно, че него ще изберат за бъдеще) и не съм твърдяла, че фолк елементите са толкова чести, но вече не са и нещо непознато за публиката. в мн страни извън България има фолклорни концерти (бг или балкански фолклор-да, и не само), както и групи , правещи фюжън с фолк елементи.
но хей! винаги може да слишаме някои от светните проекти на Майк Патън :Д като ни се е приискало новаторство. Има да го почакаме новаторството наистина, но съм оптимистична.

Анонимен каза...

Аз бих се радвал да чуя електронна музика, завърнала се към корените си.

Д-р АЛУ каза...

Аро,какво точно имаш предвид?

Анонимен каза...

Влез в IRC, ще ти покажа.

Alice каза...

Напоследък слушам и двете , електроника и тези "фюжън" "балканарабик" "експериментъл" "джипси пънк" (това уики го казва, да отбележа) неща.
Да ви кажа, бъдещето е и в двете + във всеки друг стил музика. Ще има да се връщаме към класиката, към фолклора и какво ли още не + ще се продължат да се различават музиките.
И това е куул, честно.
Не е идеята да измислиш нещо напълно ново, повечето артисти напоследък се опитват да ни открехнат всички в нещо "супер 'ноо" яко и да са адски оригинални, но истината е, че хубавата музика си е хубава музика, дори и да не е нещо, което да не е правено, просто защото е добро.

Blaze~ каза...

с други думи дръжте се за доброто и старото? в крайна сметка и малко от старите мотиви да присъстват в съчетание с модерния звук пак се получава добре. аз до толкова се извратих музикално, поне в отношение на електрониката, че един 8битов пънк с привкус на супер Марио ме радва. просто гаврата си е гениална.всичко опира и до това какво търсиш в музиката.